امروز :
شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
|
Apr 20 2024
ساعت :

چگونه از طلا و جواهر خود مراقبت کنیم؟

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

از آنجایی که با گذشت زمان قیمت طلا همچنان رو به افزای بوده است و همین طور این فلز گرانقیمت به عنوان زینتی برا شما محسوب می شود، لازم است تا یک سری اطلاعات در مورد نحوه نگهداری از طلا در اختیار داشته باشید. آنچه مسلم است اگر طلا و جواهرات به حال خود رها شوند نه زنگ می زنند و نه دچار لکه می شوند، اما طلا و جواهری که همیشه همراه شماست و در هیچ شرایطی از خود جدا نمی کنید، ممکن است با عوامل خارجی نظیر چربی بدن، کف صابون، روغن غذا و غیره کثیف شود. 

بنابراین برای اینکه یک طلای زیبا و درخشان داشته باشید که در طول زندگی به آن ببالید باید به فکر مراقبت از آن هم باشید. مسعود رضایی، مدیریت مرجع تخصصی طلا و جواهرات ایران طی این مقاله به مراقبتهای عمومی از طلا و جواهرات می پردازیم و در مقاله بعدی راههای تمیز کردن دوره ای جواهرات را برای شما بیان می کند:

قبل از استحمام یا شستشو با مواد شوینده ی شیمیایی طلا و جواهر را از خود جدا کنید. صابون و مواد شوینده ی شیمیایی می تواند طلای شما را مات و کدر کند که در این صورت احتیاج به شستشو و تمیز کردن مکرر پیدا می کند.

قبل از استحمام یا شستشو با مواد شوینده ی شیمیایی طلا و جواهر را از خود جدا کنید

 

باید توجه کنید که طلا یک فلز حساس است که به راحتی دچار خش می شود، بنابراین قبل از استفاده از شوینده هایی که خاصیت خورنده دارند طلای خود را خارج کنید. کلر هم برای طلا بسیار مضر است و اگر طلا به طور دائم در معرض کلر قرار بگیرد مات و بدرنگ می شود. بنابراین قبل از رفتن به استخر حتما طلا را از خود جدا کنید.

کلر هم برای طلا بسیار مضر است و اگر طلا به طور دائم در معرض کلر قرار بگیرد مات و بدرنگ می شود

 

با دقت بسیار با جواهرات خود به خصوص آنها که ظریف تر هستند برخورد کنید چراکه احتمال خم شدن یا از شکل خارج شدن آنها وجود دارد. 

با دقت بسیار با جواهرات خود به خصوص آنها که ظریف تر هستند برخورد کنید

 

در صورتی که قطعه ی طلای شما درخشش خود را از دست داده باشد، با یک تکه دستمال نرم آنرا جلا بدهید. این کار ساده می تواند برای برگرداندن جلای طلای شما کافی باشد و احتیاج به انجام کارهای دیگری پیدا نکند. 

در صورتی که قطعه ی طلای شما درخشش خود را از دست داده باشد، با یک تکه دستمال نرم آنرا جلا بدهید

امیدوارم با رعایت کردن این موارد بسیار کوچک طلا و جواهرات خود را به درستی مصرف نمایید.

 

 

ستارخان - بین فلکه اول و دوم صادقیه - پاساژ شبنم - طبقه زیرین - پلاک ۱۰

021-44 29 70 50
021-44 29 70 40

sekerastin@gmail.com

© 2018 sekerastin. All Rights Reserved. کلیه حقوق مادی و معنوی این وبسایت برای سکه راستین محفوظ می باشد.